dimarts, 8 de març del 2016

Projectes que porten idees, que porten crítiques, que porten...

Mesos des de l'última entrada!!
I no serà que no tinc res a dir, si han passat un munt de coses.
No sé si les posaré totes, que n'hi ha que encara no són públiques (tampoc secretes...), però com que m'han portat a pensar i a reflexionar, doncs val la pena escriure-ho aquí.

Tot escrivint un treball per a un projecte de futur, pensava en la feina i en el com hauria de ser, com és, com va ser... i tot això compartit amb altres companys, em porta a reflexionar sobre temes com la professionalitat, que sé que és un tema recurrent en aquest bloc (només cal llegir entrades anteriors).
El cas és que reflexionant amb altres companys de feina se'm posava en dubte que tots els membres d'un claustre volguessin participar en un projecte d'innovació al centre. Com pot ser? Si se us està oferint una nova manera de treballar, més motivadora per als alumnes i per a vosaltres? Preferiu seguir fent fotocòpies i posant DVD's a classe? els propers 20 anys que us queden per a la jubilació?

I llavors, emmig d'aquestes reflexions, me'n vaig a la Primera trobada de Formació d'Adults, convocada per l'ICE de la UAB.
I a qui trobo allí? Doncs al recentment anomenat grupdefriquisadultsdeltwitter . Un grup de profes que ens hem trobat a Twitter (en Josep Miquel, en Ramon, en Jaume, en Xavier, i d'altres que segur s'hi afegiran), i que hem aportat noves idees, n'hem descobert d'altres, i estem disposats a seguir col·laborant amb qui sigui per tirar endavant els canvis que considerem necessaris per a la Formació d'adults. Alguns ja els tenim escrits a una web, i als diferents blocs: aquest mateix, però també a Didactik, i a De vuelta (contigo empezó todo)
I endavant. Ara ho lligo amb l'inici de la meva entrada: si proposem canvis (amb ajuda de l'ICE i del Departament), i amb molta voluntat i treball de formigueta en tirem endavant alguns, i si aquests canvis són bons per a la FPA... Qui es negarà a copiar-los? podrem discutir finalment la professionalitat d'alguns professionals? Com es menjaria això de "Sí, sí, em diuen que el canvi és bo, que millorarà la meva pràctica, que afavorirà l'alumnat, però jo passo. Vaig guanyar unes oposicions, i no penso moure'm ni un mil·límetre. A mi ja m'està bé el que faig." Algú finalment desconfiaria de la professionalitat del professional?

1 comentari:

  1. Quim. Sempre he pensat que eres un Professor vocacional. La teva forma de entendre l'ensenyament i aplicar els teus coneixements fa que els alumnes ens sentim recolzats i valorats. Tan de bó que les tevés inquietuts les apliquin els altres companys d'ensenyament. María Rosa - Alumna de Competic- Informática-

    ResponElimina